De Groene Hof

De Groene Hof

zaterdag 9 juni 2012

Pioenrozen

Seizoensbloemen.... zijn schitterend !
Tulpen, en bijvoorbeeld zonnebloemen  zijn er tegenwoordig wel bijna een half jaar te krijgen, wat ik persoonlijk jammer vind. Het past gewoon niet ! Een bloem moet passen in het seizoen.

Een bloem die ECHT alleen maar in het seizoen te krijgen is, is de pioenroos.
Ik heb mezelf getrakteerd op een mooie verse bos op de markt, waarbij ik twijfelde of de knoppen wel open zouden komen, ZO dicht zaten ze nog.




De marktman garandeerde me dat de knoppen open zouden komen, door een weddenschap voor te stellen: "neem ze gratis mee:
A) gaan ze open, bak je volgende week een appeltaart voor me;
B) komen ze niet open, krijg je een nieuwe bos.....
"Maar let op" zo sprak hij, "ik wed alleen maar als ik het zeker weet".





Hij heeft geen woord teveel gezegd, en mijn mooie bos staat nu al ruim 10 dagen, is is nog lang niet op zijn retour.




2 opmerkingen:

  1. Prachtige pioenrozen, mooie combi met de vrouwenmantel. Maarre......dat wordt dus appeltaart bakken, ha ha.
    Fijn weekend!
    Juul

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha,
    ik ben de weddenschap niet aangegaan......!!
    Ik wil nl ook graag wedden als ik het zeker weet. Door zijn aanbod van de weddenschap, was ik wel overtuigd de pioenen mooi open zouden komen.... Zoniet, deze bloemenman geeft op al zijn bloemen een week "garantie" dus niet goed: nieuwe bos. Echt super.

    BeantwoordenVerwijderen