De Groene Hof

De Groene Hof

woensdag 28 maart 2012

Arbutus vorstschade

                                                                    Maart 2012
                                                                       Dikke pech !!
                                         Hoe mooi was dat pak sneeuw in februari ??
                         Prachtig, bij mooi helder weer, en ontzettend koude nachten.
                                               MIN 20 graden, en 11-steden-koorts.
                                       Maar de planten hebben er enorm onder geleden.
                          Mijn arbutus zag er mooi en glanzend uit in januari... maar nu.....???
                 Niet alleen mijn arbutus, maar als ik in de omgeving rondkijk zijn de
             echte "bikkels" ook zwaar geraakt: prunus lauroserasus, eleagnus, skimmia.

                              Er zit niks anders op, dan er zwaar de schaar in te zetten.
                     Enkele jaren geleden, heb ik deze arbutus ook zwaar gesnoeid, omdat hij
                  veel te groot werd. Een paar maanden tegen kale takken gekeken, maar
                 hij had nu toch weer een geweldige "pruik". Dus.... de komende maanden
                                     kijken we wederom tegen een gesnoeide boom....

                                     Ik hoop dat hij weer uitschiet, en dat de vorstschade
                                                    alleen de bladeren heeft geraakt !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten